Book et møde

20-8-2 Metoden

- Øg trivslen, produktiviteten og de grønne tal på bundlinjen med samme mindset både på kontoret og på hjemmearbejdspladsen

Bevægelse er et mindset


20-8-2-metoden er for virksomheder, der har medarbejdere i stillesiddende jobs, og som vil øge den generelle trivsel og fremme et mere positivt og produktivt arbejdsmiljø på tværs af afdelinger og lokationer.

Med 20-8-2 og #SLIPSTOLEN kan vi skabe større forståelse for bevægelserne i dagen - og justere mindsettet. Det er samme mindset, uanset om det er på kontoret eller på hjememarbejdspladsen. 

Metoden er simpel: 20 minutter siddende, 8 minutter stående og 2 minutter aktivt væk fra skærmen. Gentages to gange i timen, og så har du opskriften på en medarbejder, der:

  • Bliver mere produktiv
  • Får bedre fokus
  • Bliver mere kreativ, nytænkende og innovativ
  • Får bedre forudsætninger for at undgå for højt sygefravær
  • Udnytter kroppens egne mekanismer til at regulere stressniveauet i kroppen
  • Mindsker sin risiko for fysiske gener og skader forårsaget af stillesiddende arbejde
  • Får øget sin motivation og arbejdsglæde

… hvilket alt sammen vil mærkes i virksomheden – også på bundlinjen

Book allerede nu et møde til en uforpligtende samtale om din arbejdsplads og jeres udbytte af at reducere den samlede siddetid. 

En bruger udtaler: 

"Det er dejlig enkelt og forklaret på et sprog, vi alle forstår. Jeg hæftede mig især ved 20-8-2, som jeg kommer til at bruge i min hverdag. Jeg har altid troet, at man skulle stå op i meget længere tid - så tak for at ændre ved den fejlfortolkning.

Du evner at gøre tingene nemme at gå til og på et niveau, så man får den der fornemmelse "er det ikke sværere - det kan jeg da sagtens"."

Gitte Birkedal, PlusRen ApS

20-8-2 ... det er nemt


Jeg hører så mange tage tage 20-8-2 til sig - det glæder mig SÅ meget. Resultaterne af 20-8-2 metoden har så meget mere gennemslagskraft, hvis det implementeres i virksomheden.

Hvad vil det betyde:
  • At I har et fælles sprog for bevægelserne i dagen
  • At I laver tiltag, hvor I hjælper hinanden med det
  • At I implementerer tiltag indenfor bevægelser, der holder længere end et par uger
Det er samme mindset på kontoret OG på hjemmearbejdspladsen. Med 20-8-2 Metoden gør I det sammen og skaber fællesskab på tværs af hjemmearbejdspladserne.

Hvad er risiciene ved for meget stillesiddende arbejde?

Bevægelse og fysisk aktivitet er for hjernens skyld
Dårlige arbejdsstillinger, for meget skærmtid og for lidt bevægelse i løbet af en arbejdsdag kan have store konsekvenser for medarbejdernes fysiske og psykiske velvære, det øger risiko for livsstilssygdomme, demens og visse kræftformer, og har en negativ indvirkning på produktivitet og koncentration.

Kroppen kan kompensere for meget - men den kan ikke kompensere for muskler, der ikke arbejder (i vågen tid). Kroppen er ikke bygget til at sidde stille - den er skabt til bevægelse. Og dens vigtigste driver er muskelarbejde. 

Derfor ser vi også, at de mange timer ved skrivebordet gør medarbejderne syge og mindre produktive, og at deres mentale energi og kreativitet bliver drænet af for meget stillesiddende arbejde foran en eller flere skærme.

Læs hvad andre siger, efter Min Krop På Job har holdt foredrag om 20-8-2-metoden

”Bevægelse er for hjernens skyld. Hvad det har af virkninger på kroppen, er positive bivirkninger”.
John D. Ratey
Psykiater, Harvard Universitet 
Kunders oplevelser om 20-8-2-metoden

Manden bag 20-8-2: Alan Hedge

God kropsholdning og bevægelse er nøglen

https://humanuse.com

Opbygning og indhold i 20-8-2 Metoden

 

Opbygning 20-8-2 metoden:

Medarbejdere - afdeling(er) - hele virksomheden

Jo flere, der bruger 20-8-2 i virksomheden, jo mere skubber vi til en kultur i bevægelse.
Fundamentet er 20-8-2 i online version, hvor I køber jer adgang til et antal licenser. Ovenpå dette kan vi lægge kursus til afdeling eller til AMO og uddannelse af interne ambassadører. 

Indhold af SLIP STOLEN / 20-8-2 metoden

  • Slip Stolen - Walk & Learn 
  • Trykfiler og printfiler til Slip Stolen 
  • Input til Arbejdsmiljøuddannelse
  • Lederwebinarer - få alle med
Indhold kan sammensættes efter ønske. 
Walk & Learn episoder oversættes til engelsk og indtales af engelsktalende, når første ordre på engelsk tale foreligger. 

At slippe stolen er et mindset - og en mental forandring


8 trin til et mindset i bevægelse - hentet fra bogen "Slip Stolen - for hjernens skyld"
  • Trin 1: De små tings lov - alt tæller
  • Trin 2: Forstå lav intensitet og kend forskel på at være stillesiddende og fysisk inaktiv
  • Trin 3: Tag det alvorligt - gør det let
  • Ny overbevisning: "Jeg er jo sådan en, der står op!"

Slip Stolen - for kroppens skyld

  • Trjn 4: 20-8-2 for kroppens skyld
  • 20-8-2 - som kombination mellem bevægelse og neutral kropsholdning
  • Kroppens naturlige opladning
  • Inspiration til 2 aktive minutter
  • Slip Stolen og kalorieforbrænding
  • Video med Gordon Kennedy: Ved skrivebordet
  • Video med inspiration til øvelser
  • Ekstra materialer: Optimal brug af en eller to skærme

Slip Stolen - for hjernens skyld

  • Trin 5: 20-8-2 for hjernens skyld
  • Hjernens behov for bevægelse, pause og variation
  • De 3 vigtige at kende i forbindelse med hjernen og bevægelse
  • Pomodoro metoden - som alternativ formel
  • Video med Gordon Kennedy: Pauser
  • Sunde hjernevaner - i bevægelse

Slip stolen / 20-8-2 i din arbejdsdag

  • Trin 6: 20-8-2 i din arbejdsdag
  • Hjemmearbejdspladsen
  • Møderne: Der hvor der er mest at hente - og den største mentale forandring af dem alle
  • Video med Gordon Kennedy: Møder

Forløb og fastholdelse

  • Live online oplæg - efter aftale - for at fastholde budskabet og som en del af onboarding
  • Relevante temaer: F.eks. 20-8-2 i bilen og 20-8-2 som springbræt til mere fysisk aktivitet 
  • Løbende sparring til AMO / HR
  • Bog: Slip Stolen - for hjernens skyld til medlemmer af AMO 

Øvrige fordele

  • Bogpakke til favorabel pris (fysiske bøger og som lydbog til download)
  • 20% rabat på foredrag, kickstart, kurser og øvrig rådgivning
  • Adgang til alt materiale om Succes i Storrumet efter de første 12 måneder
Book en uforpligtende samtale og hør mere om hvordan

Det kræver meget få ressourcer at implementere 20-8-2-metoden

… til gengæld vil virksomheden som helhed få uanede udbytter af at strukturere medarbejdernes arbejdsdag efter 20-8-2-metoden.

Vælger I som virksomhed at få en konsulent fra Min Krop På Job ud for at fortælle mere om metoden, sørger vi for, at I selv kan holde den ved lige – og holde medarbejderne til ilden – fremadrettet.

Vi starter gerne med at holde et foredrag for samtlige medarbejdere i virksomheden; her lærer de mere om, hvorfor det er så vigtigt at have kroppen – og ikke kun hovedet – med på arbejde. Ønsker I det, kan I ligeledes tilvælge et oplæg om optimering af hjemmearbejdspladsen, hvilket i særdeleshed er blevet relevant i den seneste tid.

Det betyder, at det i den indledende fase kræver et minimum af ressourcer fra virksomheden, og at I fremadrettet får værktøjer til at vedligeholde den positive ændring, I får fra 20-8-2-metoden. Herudover tilbyder vi løbende online guides, en hotline, webinarer og undervisning som en del af jeres forløb.

Det er let at komme i gang med 20-8-2 metoden, OG det vil tilføre energi til øvrige tiltag og projekter, som I har i gang i virksomheden. Det giver derfor god mening at bruge 20-8-2 metoden i virksomheder, der i forvejen har mange ting i gang.

20-8-2 metoden kan sagtens fungere sammen med anden ergonomisk rådgivning, som ikke er leveret af Min Krop på Job. Den del af 20-8-2 metoden, der retter sig  mod udstyr og inventar, baserer sig primært på neutral kropsholdning, og det vil kun underbygge eksisterende budskaber om god ergonomi i virksomheden.

Kontakt os nu og lad os tale om, hvordan vi øger trivslen hos medarbejderne på din arbejdsplads – blandt andet ved at implementere 20-8-2-metoden i dagligdagen.

Få 20-8-2 i dagligdagen

Kontakt os

Ring enten på telefon +45 23 46 01 51 eller skriv til os via kontaktformularen og så tager vi en indledende dialog om, hvordan Min Krop På Job hjælper din virksomhed.
CVR: 40646337

Min Krop på Job ApS

v/ Fysioterapeut Lone Østergaard
Bellisvej 6
4300 Holbæk
 

Kontakt

Links

Forretningsbetingelser
Persondata
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Min Krop på Job ApS | Bellisvej 6 | 4300 Holbæk | Tlf.: +45 23 46 01 51