Book et møde

20-8-2-metoden

- Øg trivslen, produktiviteten og de grønne tal på bundlinjen med samme mind-set både på kontoret og på hjemmearbejdspladsen

20-8-2-metoden er for virksomheder, der har medarbejdere i stillesiddende jobs, og som vil øge den generelle trivsel og fremme et mere positivt og produktivt arbejdsmiljø på tværs af afdelinger.

Metoden er simpel: 20 minutter siddende, 8 minutter stående og 2 minutter aktivt væk fra skærmen. Gentages to gange i timen, og så har du opskriften på en medarbejder, der:

  • Bliver mere produktiv
  • Får bedre fokus
  • Bliver mere kreativ, nytænkende og innovativ
  • Får bedre forudsætninger for at undgå for højt sygefravær
  • Mindsker sin risiko for fysiske gener og skader forårsaget af stillesiddende arbejde
  • Får øget sin motivation og arbejdsglæde

… hvilket alt sammen vil mærkes i virksomheden – også på bundlinjen

Book allerede nu 20 minutters helt uforpligtende samtale om din arbejdsplads og jeres behov eller deltag i et webinar ved at registrere dig nedenfor. 

En bruger udtaler: 

"Det er dejlig enkelt og forklaret på et sprog, vi alle forstår. Jeg hæftede mig især ved 20-8-2, som jeg kommer til at bruge i min hverdag. Jeg har altid troet, at man skulle stå op i meget længere tid - så tak for at ændre ved den fejlfortolkning.

Du evner at gøre tingene nemme at gå til og på et niveau, så man får den der fornemmelse "er det ikke sværere - det kan jeg da sagtens"."

Gitte Birkedal, PlusRen ApS

Deltag i webinar:

20-8-2 Metoden: Den sikre vej til at undgå smerter og styrke immunsystemet - på kontoret OG på hjemmearbejdspladsen
Forstå betydningen af bevægelserne i arbejdsdagen og få viden om en metode, der sikrer rette mind-set og rette instruktion både til kontoret og til hjemmearbejdspladsen.

Vælg dato og registrér dig:

2. november 2020 kl. 10

16. november 2020 kl. 10


 

Eller book et møde direkte i min kalender:


Book en uforpligtende samtale

Hvad er risiciene ved for meget stillesiddende arbejde?

Bevægelse og fysisk aktivitet er for hjernens skyld
Dårlige arbejdsstillinger, for meget skærmtid og for lidt bevægelse i løbet af en arbejdsdag kan have store konsekvenser for medarbejdernes fysiske og psykiske velvære – og det kommer til at have negativ indvirkning på deres produktivitet og koncentration.

Vores kroppe er ikke bygget til at sidde stille. For tusinder af år tilbage var vores fysiske form og præstationer direkte forbundet med vores overlevelse, og denne vigtige forbindelse husker det moderne menneskes krop også: Kroppen er bygget til at bevæge sig, og gør den ikke det, vil den langsomt gå i forfald.
Dog har det moderne samfund den effekt, at vi ikke i nær samme omfang har behov for at bevæge os for at opfylde kravene for overlevelse – vi har ofte alt, vi skal bruge, inden for rækkevidde, og dette gælder i høj grad for de mennesker, der blot har brug for et skrivebord, en stol og en skærm for at kunne udføre deres arbejde.

Derfor ser vi også, at de mange timer ved skrivebordet gør medarbejderne syge og mindre produktive, og at deres mentale energi og kreativitet bliver drænet af for meget stillesiddende arbejde foran en eller flere skærme.

Læs hvad andre siger, efter Min Krop På Job har holdt foredrag om 20-8-2-metoden

”Bevægelse er for hjernens skyld. Hvad det har af virkninger på kroppen, er positive bivirkninger”.
John D. Ratey
Psykiater, Harvard Universitet 
Kunders oplevelser om 20-8-2-metoden

Manden bag 20-8-2: Alan Hedge

God kropsholdning og bevægelse er nøglen

https://humanuse.com

Indhold i 20-8-2 Metoden

Introduktion af SLIP STOLEN / 20-8-2 metoden

  • Baggrund og formål med 20-8-2 metoden
  • Samme tilgang og mindset både på kontoret og på hjemmearbejdspladsen
  • Oplæg om hjemmearbejdspladsen
  • Forslag til vaneændring på kontoret
  • Kroppens naturlige opladning 

Modul 1: Slip Stolen - for hjernens skyld

  • Hjernens behov for bevægelse, pause og variation
  • De 4 vigtige at kende i forbindelse med hjernen og bevægelse
  • Pomodoro metoden
  • Video med Gordon Kennedy: Pauser
  • Sunde hjernevaner - i bevægelse

Modul 2: Slip Stolen - for kroppens skyld

  • 20-8-2 - som kombination mellem bevægelse og neutral kropsholdning
  • Forstå lav intensitet
  • Kend forskel på stillesiddende og at være fysisk inaktiv - og hoppe ud af begge risikogrupper
  • Slip Stolen og kalorieforbrænding
  • Video med Gordon Kennedy: Ved skrivebordet
  • Inspiration til de 2 aktive minutter

Modul 3: Slip stolen - og brug omgivelserne

  • De små tings lov - ALT tæller
  • At bruge huset, loungeområder, trapper
  • At bruge udendørs arealer
  • Video med Gordon Kennedy: Væk fra Skrivebordet
  • Kroppens basale opladning: GratisKASSEN

Modul 4: Slip stolen - til møderne

  • En mødekultur i bevægelse 
  • Aftal spilleregler på møderne
  • Indretning dikterer - gør det muligt
  • De korte tavlemøder
  • Walk & Talk - hvornår fungerer det bedst
  • Video med Gordon Kennedy: Møder
  • Fordele ved aktive møder

Forløb og fastholdelse

  • Live online oplæg - efter aftale - for at fastholde budskabet og som en del af onboarding
  • Relevante temaer: F.eks. 20-8-2 i bilen og 20-8-2 som springbræt til mere fysisk aktivitet 
  • Løbende sparring til AMO / HR
  • Bog: Slip Stolen - for hjernens skyld til medlemmer af AMO 

Øvrige fordele

  • Bogpakke til favorabel pris (e-bog, fysiske bøger)
  • 20% ravat på foredrag, kickstart, kurser og øvrig rådgivning
  • Adgang til alt materiale om Succes i Storrumet efter de første 12 måneder

Priseksempler: 

I trappen nedenfor er vist eksempler på priser pr. antal administrative medarbejdere i virksomheden i år 1. 

Ved > 25.000 kr. opdeles prisen som følger: 
50% ved bestilling - og 50% til fordeling over de følgende 3 kvartaler. 


Når I fortsætter år 2 vil kvartalsprisen fortsætte - og I er med et kvartal frem ad gangen.

Fakturering er kvartalsvis forud - betalingsbetingelser netto 8 dage.  

 

Book en uforpligtende samtale og hør mere om hvordan

Det kræver meget få ressourcer at implementere 20-8-2-metoden

… til gengæld vil virksomheden som helhed få uanede udbytter af at strukturere medarbejdernes arbejdsdag efter 20-8-2-metoden.

Vælger I som virksomhed at få en konsulent fra Min Krop På Job ud for at fortælle mere om metoden, sørger vi for, at I selv kan holde den ved lige – og holde medarbejderne til ilden – fremadrettet.

Vi starter gerne med at holde et foredrag for samtlige medarbejdere i virksomheden; her lærer de mere om, hvorfor det er så vigtigt at have kroppen – og ikke kun hovedet – med på arbejde. Ønsker I det, kan I ligeledes tilvælge et oplæg om optimering af hjemmearbejdspladsen, hvilket i særdeleshed er blevet relevant i den seneste tid.

Det betyder, at det i den indledende fase kræver et minimum af ressourcer fra virksomheden, og at I fremadrettet får værktøjer til at vedligeholde den positive ændring, I får fra 20-8-2-metoden. Herudover tilbyder vi løbende online guides, en hotline, webinarer og undervisning som en del af jeres forløb.

Det er let at komme i gang med 20-8-2 metoden, OG det vil tilføre energi til øvrige tiltag og projekter, som I har i gang i virksomheden. Det giver derfor god mening at bruge 20-8-2 metoden i virksomheder, der i forvejen har mange ting i gang.

20-8-2 metoden kan sagtens fungere sammen med anden ergonomisk rådgivning, som ikke er leveret af Min Krop på Job. Den del af 20-8-2 metoden, der retter sig  mod udstyr og inventar, baserer sig primært på neutral kropsholdning, og det vil kun underbygge eksisterende budskaber om god ergonomi i virksomheden.

Kontakt os nu og lad os tale om, hvordan vi øger trivslen hos medarbejderne på din arbejdsplads – blandt andet ved at implementere 20-8-2-metoden i dagligdagen.

Få 20-8-2 i dagligdagen

Kontakt os

Ring enten på telefon +45 23 46 01 51 eller skriv til os via kontaktformularen og så tager vi en indledende dialog om, hvordan Min Krop På Job hjælper din virksomhed.
CVR: 40646337

Min Krop på Job ApS

v/ Fysioterapeut Lone Østergaard
Bellisvej 6
4300 Holbæk
 

Kontakt

Min Krop på Job ApS | Bellisvej 6 | 4300 Holbæk | Tlf.: +45 23 46 01 51