Book et møde

Slip stolen

- for hjernens skyld

Her er mine ord angående din fantastiske bog:
 
"Tak for opråbet til os ved skrivebordet! Du har skrevet en inspirerende og praktisk bog, som i den grad har sparket til mine mange dårlige undskyldninger og usynlige vaner, og som har gjort, at jeg tager bevægelse meget mere alvorligt – hver dag.
Din bog gør det nemt at forstå, hvorfor bevægelse er vigtig for mig og min krop. Bogen er fyldt med gode og håndgribelige eksempler og forslag til at være mere aktiv i løbet at dagen, så pauser har fået en helt ny betydning i min arbejdsdag!"
Tina Falch, CBS
 

Med SLIP STOLEN - for hjernens skyld får du en anderledes vinkel til arbejdet ved skrivebordet.

Du får:
  • Hjælp til at spotte 20 gængse undskyldninger for ikke at bruge hæve-sænkebordet eller bevæge dig på job - OG en måde at komme forbi dem.
  • 8 trin til et mindset i bevægelse - så det er LET at gå til. 
  • 2 veje at gå ... du vælger selv. 
Lydbogen er med i prisen ved køb af den fysiske bog.
"Din bog er informativ og gør os klar til handling. Den er virkelig et mesterstykke i denne tid." Lotte Maggie Morgensen
Nu med lektørudtalelse fra 26. januar 2021

Fra Lektørudtalelse:

Vurdering: Bogen består af simple råd med stor effekt, som kan anvendes af alle. Det er en motiverende selvhjælpsbog med et positivt og aktivt budskab. 

”Bevægelse er for hjernens skyld – hvad det har af virkninger på kroppen er positive bivirkninger!”
John D. Ratey, Psykiater, Harvard University
24. november 2020: Artikel i BT med et interview om bogen:

Ekspert revser dårlig vane: "Mageligheden har taget os."
27. november 2020: Interview og artikel i Berlingske Tidende om bogen

De 5 dårligste undskyldninger for ikke at bevæge sig på kontoret

For hjernens skyld - og med hjernen som vigtigste makker

Når du forstår alvoren i at sidde for meget - og vælger de lette løsninger til at løse det - så har du implementeret trin nr. 3, som nok er den største ændring i din mentale forvandling. Tag det alvorligt - og gør det let. Ikke omvendt! Jeg oplever, at langt de fleste ikke tager det alvorligt nok - og derefter overkomplicerer det og gør det svært. Det skal vi have vendt. 

Sidder du på en kontorstol eller på hjemmearbejdspladsen en stor del af dagen – så er denne bog til dig.

Vi sidder nemlig stille - alt for meget og alt for længe ad gangen. Udfordringen er, at vi bliver syge af al den sidning, både fysisk og mentalt. Kroppen er skabt til bevægelse - mens verden omkring os bliver mere og mere stillesiddende.
  • Forord ved fremtidsforsker Anne Skare Nielsen og en hilsen fra fremtiden. 
  • Bagsidetekst ved Chris MacDonald.
Har du et job på kontoret med mange timer ved skrivebordet - og er du, som langt de fleste af dine kolleger på kontoret, ikke helt skarp til det med at stå op og skabe bevægelse i løbet dagen og hver dag - så kan denne bog være en af de vigtigste, du kommer til at læse.

Ved at justere dit mindset og dine vaner på kontoret kan du gøre en virkelig stor forskel for din energi og dit helbred og samtidig optimere din hjernes funktion.
I 8 enkle trin får du opskriften på, hvordan du når i mål med at skabe et arbejdsliv ved skrivebordet, hvor du ikke gambler med dit helbred og din gode energi. 

Jeg ved, det virker, for jeg har set det ske for så mange medarbejdere, der har holdt ud mere end den uge, som de fleste forsøger sig med, når de skal ændre årtiers vane om at sidde ned. 

I denne bog finder du viden og inspiration til din mentale forvandling ved skrivebordet og en række lette løsninger – lige til at implementere i din hverdag.
Løsningen på sidde-udfordringen ligger lige foran dig, og den er langt lettere, end du nok tror: 
 

Du skal blot lette dig og flytte lidt på dig. 


Det er en mental forandring, langt mere end det er en fysisk forandring.
”Jeg sidder sjældent ned”, siger mange (siddende) – og så er stoffet på kontorstolen alligevel helt tyndslidt, når vedkommende rejser sig.

De fleste ville få sig en seriøs overraskelse, hvis de fik en sensor på låret, der måler siddetiden. En ansat på kontoret sidder i gennemsnit 10-11 timer om dagen. Dermed har vi i Danmark indtaget en kedelig førerposition som et af de mest stillesiddende folkefærd i Europa.
Først og fremmest skal vi lige slå fast:

At sidde for meget er ikke det samme som at træne for lidt!

Og derfor er løsningen ikke nødvendigvis at træne mere – løsningen skal findes i at sidde mindre! Og vi skal forstå, at al sidning ikke skal erstattes af høj puls – det handler om at afbryde siddetiden med bevægelse uanset intensitet.

Det vil sige alt det, du foretager dig uden sved på panden. Bevægelser med lav intensitet tildeles ikke meget tid eller opmærksomhed i det liv, vi lever i dag. Vi er ved at drukne i nethandel, fjernbetjeninger, Netflix, robotplæneklippere, rulletrapper og andre velmente hjælpemidler, der gør livet let for os, og som samtidig stjæler vores bevægelser. Kroppen og hjernen har aldrig bedt om de lette løsninger – ej heller at sidde på en stol i timevis dag ud og dag ind.

Du har et valg om at skrue op for energien og mærke magien fra bevægelserne i DIN arbejdsdag og i DIT liv. Det hænger jo sammen.

God læselyst – og god energi.

Om forfatteren

Lone Østergaard har arbejdet med at skabe trivsel og energi på mange arbejdspladser siden opstart af hendes virksomhed Min Krop på Job i 2008. Lone formidler emnet med humor og energi og en klar opfordring til at handle.

Det er igennem årene blevet til individuelle samtaler med tusindvis af medarbejdere ved skrivebordet, og i virkeligheden er det samme udfordringer alle kæmper med. De fælles udfordringer har banet vejen for bogens vinkel - at se på alle undskyldningerne - spotte dem - parkere dem, der ikke fungerer én gang for alle - og erstatte med 8 trin til et mindset i bevægelse. 

At stå op i 8 minutter er IKKE svært. Det er beslutningen, der er svær. Når den er truffet - så er det let at skrue markant op for både helbred og energi. 

Med denne bog når du i mål med at slippe stolen.

CVR: 40646337

Min Krop på Job ApS

v/ Fysioterapeut Lone Østergaard
Bellisvej 6
4300 Holbæk
 

Kontakt

Links

Forretningsbetingelser
Persondata
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Min Krop på Job ApS | Bellisvej 6 | 4300 Holbæk | Tlf.: +45 23 46 01 51