Foredrag – der sikrer mere energi i arbejdsdagen

Begge foredrag stiller skarpt på arbejdet ved skrivebordet og stillesiddende adfærd – og hvordan vi højner energien – både sammen og hver for sig. At sidde stille og at sidde mange sammen kan være en udfordring for trivslen på kontoret. Til gengæld er det SÅ enkelt at gøre noget ved, når vi blot ved det og skaber opmærksom om det.

At skabe mere bevægelse betyder meget for dit helbred. Og det påvirker så mange ting i virksomheden, når vi bevæger os mere: ERGONOMI, ENERGI, humør, OMGANGSTONE, stresshåndtering, PRODUKTIVITET, SYGEFRAVÆR … for at nævne nogle områder, der bliver positivt påvirket. Og det kan vi tage med i storrummet, så vi sikrer enighed om fælles leveregler og har et sæt personlige strategier, der kan hjælpe os med at holde fokus og nå de resultater, du gerne vil i løbet af dagen. 

#SLIPSTOLEN

6 udfordringer og 6 løsninger til mere bevægelse i arbejdsdagen.

Hvad er hverdagsbevægelserne – og hvad er forskellen på træning og hverdagsbevægelser?

Få forklaringen på hvad stillesiddende adfærd er – og ikke er. Er det virkelig sandt, at “Stolen er en dræber”?

Gå fra foredraget med en række tips og tricks til din arbejdsdag. Videoer med Gordon Kennedy sikrer, at vi griner af lidt af det – og gør det lettere at huske.

Tilkøb hele eller dele af materialet fra #slipstolen.

Dette kan være foredraget med meget stor betydning for din ENERGI og dit HELBRED – og for sygefravær og produktivitet i virksomheden.

Som medarbejder opnår du:

R

Viden om krop og fysik ift. stillesiddende arbejde

R

Ved at øge hverdagsbevægelser får du mere ENERGI og overskud i hverdagen

R

Du får fokus på stofskifte/forbrænding - måske din vej til VÆGTTAB

R

Du bliver bedre til at håndtere stress og pressede dage.

R

Tips til din arbejdsplads, som du kan bruge med det samme

Som virksomhed opnår du:

R

Højere ENERGINIVEAU - der påvirker både sygefravær og produktivitet i positiv retning

R

Bedre stresshåndtering og mere overskud hos medarbejderne

R

Sundere medarbejdere med færre smerter, mindre sygefravær og større TRIVSEL

R

En proaktiv indsats mod belastende stillesiddende arbejde

R

Skarpere fokus på forretningen, bedre resultater – og bedre bundlinje.

Succes i storrummet

Fokus på fordelene / Anerkend ulemperne

 Stor-rummet er kommet for at blive – også selvom det ofte er udskældt og mange medarbejdere ikke synes, det er optimalt. Spørger man de medarbejdere, der arbejder i storrum, så viser undersøgelser, at støj og afbrydelser er blandt de største gener, og det påvirker trivsel, produktivitet og energien i rummet.

Hvad skal der til for at gøre arbejdsforholdene lidt bedre i storrummet? Ofte er det faktisk få tiltag, der kan gøre en virkelig stor forskel – men det er langt fra alle steder, at disse tiltag er sat i værk.

Hvad ville det betyde, hvis der var en praktisk tilgang, hvor forholdene kunne forbedres gennem 4 steps:

  1. Forudsætninger, herunder indretning og organisering
  2. Støj og forstyrrelser
  3. Fælles leveregler
  4. Personlige strategier

Alle 4 områder skal vurderes i forhold til 4 væsentlige kriterier:

  • Faglig udvikling og videndeling
  • Reducere forstyrrelser (auditivt – visuelt)
  • Sikre sociale relationer
  • Respekt for at vi alle er forskellige

Nogle spørgsmål?

Brug formularen til højre og skriv til mig.

Nogle spørgsmål?